Nemesis-TCS tractioncontrol



Nemesis-TCS antispinnsystem fins nu tillgängliga för 1,2,3 eller 4 cylindrar motorcyklar. Professionella och väl utvecklade antispinnsystem för motorcyklar har bara varit tillgänglig för dem med stor budget. Genom att använda erfarenhet och kunskap från Superbike har Nemesis lyckats att skapat ett programmerbar eftermarknads "plug n play" Traction Control System med fullt utvecklade TC kartor.Detta system är oberoende av motorstyrnings sytemet vilket gör att det går attt montera med original motorstyrning. Allt du behöver göra är att koppla in den och köra. Vi hjälper dig givetvis gärna med installationen om det behövs. Kontakta oss för aktuella priser då det kan skilja beroende på växel kurs.


Lista över modeller Nemesis-TCS antispinnsystem passar till

Ducati
Ducati 749
Ducati 999
Ducati 848
Ducati 1098
Ducati 1098R
Ducati 1198
Ducati Desmosedici RR
Ducati Streetfighter
Ducati 748/916 - Special beställning
Ducati 996R/998 - Special beställning
Ducati NCR Milona - Special beställning
Moto Guzzi
Moto Guzzi MGS01
Suzuki
Suzuki GSX-R1000 2006 till 2008
Suzuki GSX-R1000 2009 till 2011
Kawasaki
ZX10 - 2004-2005 (Januari 2012)
ZX10 - 2008-2010 (Januari 2012)
Honda
Honda CBR1000RR Fireblade 2004-07
Honda CBR1000RR Fireblade 2008-11
Yamaha
Yamaha R6 2009-2011
Yamaha R1 2004-2006
Yamaha R1 2007-2008
Yamaha R1 2009-2011
KTM
KTM RC8 Enkel tändspole
KTM RC8R Dubbel tändspole (January 2012
MV Agusta

MV Agusta F4 1000
Triumph
Triumph Daytona 675




Fakta om Nemesis-TCS antispinnsystem


• Kompatibel med standard-och eftermarknaden ecu system i själva verket kan alla 2-4 cylinder motorcyklar kan använda detta system.

• Intelligent styrning med nio nivåer liksom TC-Off. Allt tillgängligt från de på styret monterade tryckknapparna .

• Förar display med stapeldiagram som visar vilken nivå Traction Controlen arbetar på, detta sker i realtid.

• Justering för hjulstorlek och rotations avkännare. Dokumentation av detta för de flesta populära hjul / fälg storlekar finns att tillgå.

• Intelligent TC korrigering sker med hjälp av en eller flera av följande för att hålla din motorcykel på bana.

• Geom att använda variabel tändnings justering uppnås en mjuk och progressiv modulering av effekten.

• Soft cut bryter enbart 1 cylinder.

• Soft cut + tändnings retardering.

• Pulserande oregelbundna tändbrytningar för att ge en längre däck återhämtningstid utan förlust av drivkraft.

• Interna sensorer skall kunna avgöra om cykeln är i mitten kurvan eller när som helst under accelerationen ut ur kurvan, är avgörande för att tillämpa en korrekt slirkontroll.

• Unik teknik att upptäcka om framhjulet är i luften. Genom att använda "virtuella framhjuls hastighet" blir Traction Control möjligt även med framhjulet i luften.

• Quick Shifter input, justerbar med tändnings retardering och bryt funktion.

• Pit Lane hastighetsbegränsare med mjuka tändnings brytning

• Kan integreras med befintlig CAN-buss system där det behövs.

• Inbyggd diagnostik kontinuerligt övervaka alla interna och externa system för funktioner och sensorer föraren visas via TC-Pod om några problem uppstår.





Hem | Hitta oss | Verkstad | Bromsbänk | Flödesbänk | original ECU mappning | MoTec System | Spridar Service | Kamaxel analys | Teflon beläggning kolvar | Special Kolvar | Länkar | Prislista | EMAIL |


Design by Erik Larsson